De eeuwige stad

maandag 20 april 2015

Vorig weekend waren we in Rome. En het mooie weer was daar ook eindelijk aangekomen. We hebben mooie musea bezocht, veel gewandeld en heerlijk gegeten.
 
Het was me deze keer gelukt om de lange rij voor het Vaticaan Museum te ontwijken door online kaartjes te bestellen. Verschillende mensen hadden me verteld hoe groot het is, maar toch was ik overweldigd. Met name de Sixtijnse kapel is schitterend. Helaas mag je die niet fotograferen. En ik vraag me af of het me gelukt zou zijn om die goed op de foto's te krijgen. Wel een paar andere mooie plaatjes vanuit het Vaticaan museum.

Een heel ander soort museum dat we bezocht hebben, is het Maxxi museum. XXI in de naam staat voor de 21ste eeuw. Ook dit gebouw is indrukwekkend, maar dan helemaal van nu. Het plein voor het museum heeft een soort buurtfunctie, omdat het vlak is en alle kinderen hier veilig kunnen steppen, skaten en fietsen. Daardoor leeft het beton helemaal op. Van binnen zie je steeds weer andere mooie plaatjes.

Tot slot nog een paar avondfoto's van de Sint Pieter, waarbij ik de ISO waarde zodanig heb opgekrikt, dat ik de foto's zo uit de hand kon nemen. Ik ben niet ontevreden met het resultaat. De laatste heb ik ingeleverd voor de opdracht "Alternative Light", week 9 van het P52 project.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |