Communiceren met kleur en licht, een eye-opener

vrijdag 20 februari 2015

Afgelopen week ben ik begonnen met een Lightroom cursus: communiceren met kleur en licht. Dit wordt gegeven door Caroline Jensen, een dame die met een geheel eigen stijl foto’s omtovert in prachtige schilderachtige beelden. De cursus leert je de technieken in Lightroom om je foto’s naar eigen smaak te bewerken. Ze zoekt hierbij de extremen op, zodat je ook echt bekend raakt met wat er allemaal kan. Met name dat laatste maakt het voor mij een fijne cursus. Eerder heb ik met boeken, filmpjes en uitleg geprobeerd mijn weg te vinden in Photoshop Express en Lightroom. Ik leerde de technieken en zag ook dat bepaalde dingen werkten. Maar ik volgde netjes de uitleg en maakte vooral niet al te grote aanpassingen. Hierdoor voelde ik me nooit echt zeker genoeg om een eigen weg te kiezen.
Deze cursus duurt in totaal vier weken en ik heb nu het lesmateriaal van week 1 gelezen en bekeken. In week 1 mogen we alleen oefenen met het “Standaard” paneel in Lightroom. Witbalans, contrast, etc. Mijn eerste experiment (voor en na):


 Er zit ook een onderdeel kleurtheorie bij. Met als belangrijkste boodschap: experimenteer naar hartelust, maar zorg wel dat natuurlijke dingen ook natuurlijk van kleur blijven.



Vandaag heb ik deze foto bewerkt.
Ik vond deze foto altijd al heel mooi, omdat haar prachtige ogen en wimpers zo mooi zijn vastgelegd. En voor mijn gevoel heb ik nu pas echt de ruwe diamant kunnen slijpen. Dit beeld had ik altijd in gedachten als ik deze foto zag:
 
Als ik dit gevoel al heb na week 1, dan kijk ik met heel veel zin uit naar de komende 3 weken!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |