"Inspired by" opdracht 5 van P52

woensdag 11 februari 2015

De opdracht deze week luidt "laat een foto zien waar je iets anders hebt gebruikt als basis. En laat ook zien waar je jouw foto op gebaseerd hebt". De inspiratie mag overal vandaan komen en het hoeft niet een andere foto te zijn.

In de kerstvakantie bezochten we het Mauritshuis. Dat vond ik altijd al een klein maar fijn museum in onze eigen stad met mooie topstukken van Rembrandt en Vermeer. In 2014 is het Mauritshuis na een verbouwing weer geopend en ik ben onder de indruk: het heeft de oude sfeer behouden, maar ook het moderne comfort gekregen. Echt een aanrader om te bezoeken!

Tijdens het laatste bezoek viel dit kunstwerk van Rubens me ineens op, vanwege het prachtige licht. En er zit veel symboliek in. Dit wilde ik graag gebruiken als inspiratiebron.

Ik heb de foto overdag gemaakt voor een donker gordijn (waar het licht toch wel wat doorheen schijnt). Het is een selfie, gemaakt met de afstandsbediening. Ik vond een kaars wat gevaarlijk als lichtbron met m'n driejarige dochter, dus heb gekozen voor een moderne variant.





Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |