Freelensing voor de eerste keer

donderdag 12 februari 2015

Het afgelopen weekend ben ik voor de eerste keer aan het freelensen geweest. Dit is een techniek waarbij je de lens loskoppelt van de camera, maar wel door de lens richt en fotografeert.  Hierdoor krijg je een heel bijzonder scherpte-diepte spel.

De eerste foto die ik maakte, was nogal donker. 
Mijn mooie nieuwe lenzen hebben geen wieltje om het diafragma in te stellen. Normaalgesproken doet de body dat. Standaard is het diafragma bijna gesloten (hoge waarde dus). Met een schuifje kon ik die wel helemaal open zetten en dat heb ik gefixeerd met behulp van een dik stuk plastic. Zo heb ik de foto's hieronder gemaakt.
Voor een eerste keer ben ik zeker niet ontevreden! Inmiddels heb ik een oude vintage lens gekocht om verder te experimenteren met freelensing. Wordt vervolgd dus.



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |